پس از ثبت و خرید دامنه بین‌المللی چه کاری انجام دهیم؟

5/5 - (24 امتیاز)

برای ثبت و خرید دامنه، کاربران ایرانی دامنه‌ها را به دو گونه ملی و بین‌المللی می‌شناسند. دامنه‌های ملی با پسوندهایی همانند ir , co.ir , net.ir , org.ir , ac.ir , gov.ir , id.ir , sch.ir و… شناخته می‌شوند و دامنه‌های بین‌المللی با پسوندهایی همانند com , net , org , info , me , store و… که هر دو گونه‌ی این دامنه‌ها در هاستینگ ماندگار وب با بهترین قیمت و مالکیت صددرصدی ارایه می‌شود.

برای ثبت دامنه‌ی ملی همان‌گونه که در نوشته‌ی آموزش ثبت دامنه ir گفته شد، شما می‌بایست در سایت ایرنیک که تنها مرکز ثبت دامنه در ایران می‌باشد یک شناسه کاربری داشته باشید اما برای ثبت دامنه‌ی بین‌المللی با دشواری کمتری روبرو هستید و در چند دقیقه می‌توانید به‌راحتی دامنه دلخواه خود را ثبت و خریداری کنید، همچنین لازم است بدانید، دامنه‌های بین‌المللی تقریبا بصورت آنی فعال می‌شوند اما دامنه‌های ملی برای فعال شدن، دست‌کم به یک روز زمان کاری نیاز دارند.

پرسشی که بارها کاربران در بخش ناحیه کاربری هاستینگ ماندگار وب از ما پرسیده‌اند این بوده است که پس از خرید دامنه بین‌المللی چه کاری انجام دهیم؟

پاسخ این است که پس از خرید دامنه بین‌المللی دامنه شما بصورت آنی فعال و قابل استفاده است اما فعال بودن دامنه در این مرحله بصورت موقت (10 روز) هست و رجیسترار (ثبت‌کننده دامنه) ایمیلی را برای وریفای کردن به شما ارسال می‌کند تا برای مالکیت دامنه به نوعی احراز هویت کرده باشد و چنانچه شما ایمیل دریافت شده را وریفای نکنید دامنه غیرفعال خواهد شد تا زمانی‌که شما ایمیل فرستاده شده از سوی رجیسترار را وریفای کنید.

بنابراین زمانی‌که شما دامنه را خریداری می‌کنید 3 تا 15 دقیقه پس از آن، ایمیلی را با عنوان Please verify the Email Address used for your domain(s) دریافت خواهید کرد، توجه داشته باشید که اگر این ایمیل در پوشه inbox شما نبود، پوشه‌های spam و یا junk را نیز چک کنید. پس از آن‌که ایمیل را باز کردید در محتوای ایمیل دکمه و یا لینکی با نام Verify Email Address! وجود دارد که می‌بایست روی آن کلیک کنید و در پی‌آن شما وارد سایت رجیسترار می‌شوید که از شما می‌خواهد آدرس ایمیل خود را برای ثبت و مالکیت دامنه‌ی نام‌برده در آن برگه، وریفای کنید که برای انجام این‌کار همانند تصویر (نمونه) زیر عمل کنید:

وریفای کردن ایمیل ثبت دامنه

پس از انجام اینکار شما در همان برگه از سایت رجیسترار، پیام زیر را دریافت خواهید کرد:

که در نهایت ایمیلی با عنوان Thank you for the verification of the email address used for your domain(s) دریافت خواهید کرد که از شما برای انجام این‌کار سپاس‌گزاری می‎کند و پس از وریفای کردن ایمیل‌تان، دیگر نیاز به انجام هیچ‌گونه کاری برای فعال شدن دامنه بین‌المللی نخواهد بود و شما می‌توانید از دامنه خود استفاده کنید.

5/5 - (24 امتیاز)

کانال تلگرام ماندگار وب

دیدگاه خود را بنویسید

ماندگار وب - 1400