در وردپرس نگارش 4.8 چه تغییراتی صورت گرفته است؟

5/5 - (2 امتیاز)

زمان انتشار وردپرس نسخه ۴.۸ اعلام شد. این نسخه اولین نسخه مهم در سال 2017 از وردپرس است، ما برای انتشار نسخه نهایی وردپرس در تاریخ ۸ ژوئن 2017، بسیار هیجان زده هستیم. در این مقاله نشان خواهیم داد نسخه ۴.۸ وردپرس، چه تغییراتی نسبت به نسخه‌های پیشین کرده است.

نسخه جدید وردپرس

شما می‌توانید نسخه آزمایشی وردپرس ۴.۸ را روی کامپیوتر خود نصب کنید یا از افزونه ‎ WordPress Beta Testerاستفاده کنید. نسخه آزمایشی در تاریخ ۱۲ مِی انتشار یافته است که ویژگی‌های جدیدی تا نسخه اصلی به این نسخه اضافه نشده است.

ویرایشگر تصویری در ویجت متن وردپرس

به طور پیش‌فرض وردپرس به همراه یک ویجت متن ساده ارائه می‌شود. این ویجت شامل یک جعبه متن (Text Box) ساده است که شما می‌توانید در آن یک متن یا یک کد HTML قرار دهید.
مبتدیان معمولا با html و چگونگی تغییر لینک‌ها یا موارد ساده‌تر در آن،  آشنا نیستند، این موارد در نسخه ۴.۸ وردپرس تغییر کرده است.  ویجت متن جدید، همراه یک ویرایشگر متن ساده و تصویری است. شبیه آن چیزی که در ویرایشگر نوشته‌ها  تماشا کرده‌اید.

این قابلیت به مبتدیان این امکان را می‌دهد تا به سادگی لینک اضافه کنند، لیست بسازند یا متنی را پُر رنگ تر یا ایتالیک(italic) کنند بدون اینکه به کدهای html دست بزنند.

ابزارک تصویر جدید در وردپرس

در حال حاضر، اگر خواسته باشید در نوارکناری وردپرس تصویری نمایش دهید باید کد html بنویسید یا از افزونه‌ای خاص استفاده کنید. وردپرس نسخه ۴.۸ یک ویجت تصویر معرفی خواهد کرد که به کاربران اجازه خواهد داد تصاویر دلخواه خودشان را به آسانی به نوار کناری وردپرس اضافه کنند.

با کلیک کردن روی گزینه‌ی “select image” آپلودر مدیای وردپرس به صورت popup باز خواهد شد که می‌توانید تصویری را آپلود یا انتخاب کنید.  پس از قرار دادن تصویر می‌توانید یک پیش‌نمایش از ویجت خود ببینید.

ابزارک ویدئو جدید در وردپرس

همانند ویجت تصویر، وردپرس 4.8 ویجت ویدئو هم معرفی خواهد کرد.  این ویجت به کاربران اجازه خواهد داد تا به راحتی ویدئویی را در نوار کناری آپلود کنند و یا هر ویدئوی دیگری را از Youtube و Vimeo و هر پخش کننده دیگری نمایش دهند.

ما به شما توصیه می‌کنیم هیچ ویدئویی را روی وردپرس خود آپلود نکنید و بهتر است از سرویس‌های اشتراک گذاری ویدئو مانند Youtube یا Vimeo استفاده کنید.
به این منظور می‌توانید، به راحتی روی گزینه “select video” در ویجت کلیک کنید، سپس روی گزینه “insert from URL ” کلیک کنید.

لینک ویدئویی را که می‌خواهید نمایش داده شود را وارد کنید و سپس روی گزینه “Add to widget” کلیک کنید. آپلود کننده popup ناپدید خواهد شد و شما یک پیش‌نمایش از ویدیوی خود در ویجت مشاهده خواهید کرد.

ابزارک داشبورد اخبار و رویدادهای وردپرس

وردپرس نسخه ۴.۸ هم‌چنین یک ویجت داشبورد اخبار و رویداد هم معرفی خواهد کرد.
این ویجت در صفحه داشبورد وردپرس (پیشخوان) قابل تماشا خواهد بود و شامل اطلاعاتی از جمله اخبار وردپرس و رویدادهای وردپرسی نزدیک محل شماست.
این ویجت جایگزین ویجت اخبار وردپرس خواهد شد که فقط اخبار وردپرس را نمایش می‌داد.

اگر شما چندین عضو در وبسایت خود دارید این ویجت به آن افراد رویدادهای محل‌های خودشان را نشان خواهد داد.
این ویجت به طور خودکار محل کاربران شما را با ارسال TimeZome، محل و IP آنها به api.wordpress.org شناسایی خواهد کرد.
کاربران می‌توانند محل خود را به صورت دستی ویرایش کنند و رویدادهای محل خود و یا هر محل دیگری را ببینند.

در زیر سرپوش این ارتقا

این بروزرسانی، بخش‌های قابل توجهی از هسته وردپرس را ارتقاء خواهد داد اما این ارتقا اکثرا برای توسعه دهندگان در نظر گرفته شده است.
نام‌های کاربری قابل توجه، در صفحه نمایش بزرگ‌تری نمایش داده خواهد شد. 28182#
تابع جدیدget_term_parents_list() ‎  برای طبقه بندی نوعget_category_parents() ‎  معرفی خواهد شد. 17069#

امیدواریم این مقاله کمک کرده باشد تا شما از تغییرات وردپرس ۴.۸ آگاه شده باشید.

5/5 - (2 امتیاز)

کانال تلگرام ماندگار وب

  1. بهمن

    سلام
    من مدتهاست دو سه تا سوالی دارم که در هر فروم و سایتی میپرسم کسی چواب نمیده
    امیدوارم شما کمک کنید

    1-من میخوام زمانی که کاربر با تبلت یا موبایلش وارد سایت میشه ، اتوماتیک و بالاجبار سایت به صورت لنداسکیپ (افقی) در موبایلش نمایش داده بشه. تکه کدی افزونه ای چیزی برای این کار هست؟

    2-من برای یک دسته از سایتم میخوام هدر و فوتر جداگانه داشته باشم. میشه راهنمایی کنید چطور میشه این کار رو کرد؟

    3-ابزارک سرچ وردپرس خیلی عالیه ولی من یه مشکل بزرگ دارم. میخوام در نتایج جستجو، محتوای دو تا از دسته‌هام که دسته‌های مخفی هستند نمایش داده نشه. ظاهرا باید یک کدی بهش اضافه کرد که دستور بده فلان دسته و فلان دسته از نتایج جستجو حذف بشه. چند افزونه برای این کار پیدا کردم اما من میخوام با کد این مشکل رو حل کنم.

    ————–
    خواهش میکنم مثل همیشه، ساده و کاربردی پاسخ بدید و کمکم کنید. تشکر میکنم از تیم بی نظیر ماندرگار وب

  2. hojjat

    سلام
    ببخشید چرا شما وردپرس و در زیر منوی وبلاگ قرار دادید؟!
    آیا وردپرس با وبلاگ فرق نمیکنه با این همه امکانات؟!
    با تشکر از مطالب آموزنده تون

    1. امیر خلجی مهر

      درود بر شما
      دوست خوبم شما کلا به اشتباه متوجه شدید، سایت ما ساختار شرکتی دارد و برگه‌ای (بخشی) با نام وبلاگ دارد که در آن آموزش‌های پیوسته با وردپرس منتشر میشود، این نوشته‌ها جز وبلاگ سایت هستند.

      شاد و پیروز باشید.

  3. حسین

    با سلام و درود
    جالبهبالاخره تصمیم گرفتن چند تا امکان به درد بخور اضافه کنن البته “ابزارک داشبورد اخبار و رویدادهای وردپرس” توی نسخه قبل یه جورایی اضافه کردن . ولی واقعا وردپرس از نظر افزونه و امکانات اضافی از بقیه سیستمها بهتره.
    یه درخواستیم داشتم چون مشغله نمیزاره زیاد اموزشهای طولانی رو دنبال کنم اگه یه اموزش ساده و سریع برای ساخت فایلهای زبان برای افزونه ها قرار بدین خیلی خوب میشه درواقع بعده سالها وارده کار با وب شدم در حده یه مبتدی همه چیز یادم رفته
    سپاس فراوان

  4. maryam

    سلام
    نمیدونم سوالم به مورده یا نه
    این خطا رو چطوری میتونم درستش کنم ممنون میشم کمک کنید
    پرونده خالی است. لطفاً پرونده‌ای قابل قبول بارگذاری کنید. این خطا ممکن است به‌خاطر غیرفعال کردن بارگذاری پرونده‌ها در php.iniه شما باشد٬ یا به‌خاطر تنظیم کردن post_max_size کوچک‌تر از upload_max_filesize در php.ini.
    موقعی که میخوام عکس آپلود کنم به پست در پنل ادمینی همین خطا رو نشون میده این مشکل تازه به وجود اومده سایت آشپزی دارم لطفا کمک کنید

  5. محمد

    سلام
    با آپدیت کردن وردپرس به نگارش 4.8 تو ادیتور پیغام خطا زیر میاد
    Failed to load content css: http://…/wp-content/plugins/wp-jalali/assets/css/wysiwyg-rtl.css

    1. امیر خلجی مهر

      درود محمد جان
      تو سایت دیگه‌ای هم اگر امکانش هست چک کنید، اگر اونجا هم مشکل داشتید، هشدار از افزونه وردپرس فارسی هست که نیاز به بروزرسانی و سازگاری با نگارش تازه‌ی وردپرس، دارد.

    1. امیر خلجی مهر

      خواهش میکنم
      با نویسنده این افزونه در ارتباط هستم و بهشون اطلاع میدم.
      شاد و پیروز باشید.

  6. شکرانه

    سلام صبح بخیر
    افزونه و ورژن 4.8 فارسی بروز رسانی شد و مشکل حل شد.
    از پیگیری و پاسحگوییتون تشکر می کنم با امید موفقیت روزافزون ! با احترام

دیدگاه خود را بنویسید

ماندگار وب - 1400