آموزش چگونگی فعال کردن SSL رایگان در دایرکت ادمین

5/5 - (34 امتیاز)

یکی از مباحثی که در سال‌های اخیر بازار بسیار گرمی داشته است، بحث استفاده از SSL یا همان پروتکل https در سایت‌ها هست که هاستینگ ماندگار وب از نخستین شرکت‌های میزبانی وب در ایران بوده که این ویژگی را در پلن‌های میزبانی وب خود، بصورت رایگان به کاربرانش ارایه می‌دهد.

استفاده از SSL رایگان در هاست سی پنل و هاست دایرکت ادمین با هم تفاوت‌هایی دارند، از این نظر که کاربران در هاست سی پنل بی‌آنکه نیاز به انجام کاری باشد، می‌توانند از SSL در سایت خود استفاده کنند و این ویژگی بصورت پیش‌فرض در سرورهای سی پنل ماندگار وب فعال است، اما برای استفاده از SSL در هاست دایرکت ادمین نیاز به پیکربندی این آیتم در هاست هست که با توجه به بالا رفتن درخواست کاربران برای نصب پروتکل https در هاست‌شان، در این نوشته از وبلاگ ماندگار وب تصمیم داریم چگونگی فعال کردن اس اس ال رایگان در دایرکت ادمین را به شما دوستان و کاربران گرامی آموزش دهیم.

چنانچه از کاربران هاستینگ ماندگار وب هستید، می‌توانید درخواست دهید تا SSL به رایگان برای شما نصب شود.

برای نصب SSL رایگان در آغاز وارد کنترل پنل دایرکت ادمین خود شوید و در برگه‌ی آغازین دایرکت ادمین بر روی گزینه‌ی Domain Setup کلیک کنید. پس از کلیک بر روی این گزینه وارد برگه‌ای می‌شوید که فهرست دامنه‌های شما در دایرکت ادمین را نشان می‌دهد، حال بر روی دامنه‌ای که تمایل به نصب اس اس ال را بر روی آن دارید، کلیک کنید.

در این برگه همانند تصویر زیر، تیک گزینه‌ی Secure SSL باید پُر شده باشد و گزینه‌ی private_html setup for your-domain.com نیز بر روی Use a symbolic link from private_html to public_html – allows for same data in http and https قرار گرفته باشد:

چگونگی فعال کردن ssl در دایرکت ادمین

توجه داشته باشید که ممکن است هاست شما بصورت پیش‌فرض در چنین حالتی تنظیم شده باشد و نیازی به موارد گفته شده نباشد. در مرحله بعدی به برگه‌ی آغازین دایرکت ادمین رفته و از بخش Advanced Features بر روی گزینه‌ی SSL Certificates کلیک کنید.

در مرحله‌ی بعدی وارد برگه‌ای می‌شوید که باید گواهی SSL خود را پیکربندی کنید. در این برگه سه گزینه برای گزینش کردن وجود دارد که شما باید گزینه دوم (وسط) را گزینش کنید و برای گزینه دوم نیز، گزینه Free & automatic certificate from Let’s Encrypt را گزینش کنید و پس از آن، تنها و تنها آدرس ایمیل خود را در کادر مربوط وارد کنید و تغییرات را Save کنید همانند تصویر زیر:

آموزش فعال کردن ssl در دایرکت ادمین

پس از پایان این مراحل، اس اس ال به درستی در هاست دایرکت ادمین شما نصب و فعال شده است و شما می‌توانید از آن استفاده کنید.

5/5 - (34 امتیاز)

کانال تلگرام ماندگار وب

  1. محمدرضا

    سلام
    من هاست رو از سایت شما خریداری کردم اما تنظیمات رو که انجام دادم نشد
    البته برای من در مرحله اخر اصلا باکس ایمیل رو نیاورد که بخوام ایمیلم رو بنویسم
    مشکل کجا میتونه باشه؟

  2. رضا

    سلام سایتی به آدرس زیر دارم، هر روشی که توی اینترنت دیدم امتحان کردم اما نمیتونم فعال کنم راهنمایی کنید.

    1. امیر خلجی مهر

      با درود.

      سایت شما در دسترس هست، تنها مشکل SSL دارد و می‌بایست از شرکت سرویس دهنده میزبانی خود، کمک بخواهید.

دیدگاه خود را بنویسید

ماندگار وب - 1400