شروع تجارت الکترونیک با ووکامرس

5/5 - (2 امتیاز)

استفاده از فناوری‌های الکترونیکی در انجام امور بازرگانی، پیشینه‌ای طولانی دارد. می‌توان گفت که این نوع تجارت از سال 1965 آغاز شد که مصرف کنندگان توانستند برای اولین بار از طریق دستگاه‌های خودپرداز و بدون حمل و نقل پول، خرید خود را انجام دهند. در سال‌های آغازین دهه 90 بود که شرکت‌های بزرگ، دست به ایجاد شبکه‌های عظیم رایانه‌ای برای ارتباط با مشتریان زدند که برای نخستین‌بار، روش ارتباط الکترونیکی با مشتریان (EDI) نامیده شد. در آن سال‌ها، واژه تجارت الکترونیک، مترادف با نقل و انتقال داده‌ها از طریق امکانات الکترونیک بود.

ووکامرس

در ابتدا تنها کمپانی‌های بزرگ قادر به بهره‌گیری از این فروشگاه‌ها بودند، چرا که هزینه پشتیبانی و طراحی و ارسال و دریافت و مبادلات و حسابداری و مدیریت فروشگاه‌های تحت وب، و از طرفی فروشندگی در این‌گونه فروشگاه‌ها نیازمند دانش حرفه‌ای و پشتیبانی‌های طاقت فرسا بود. به مرور زمان، با ورود بسته‌های آماده نصب و بدون نیاز به دانش حرفه‌ای و بدون پیچیدگی در طراحی، با امکانات وسیع تر، تجارت الکترونیک را به اوج خود رساند. یکی از این تحولات در این عرصه، ارایه سیستم فروشگاه ساز آماده نصب با نام ووکامرس (Woocommerce) بود که بر روی سیستم محتوای وردپرس سوار شده و امکان ادغام با سیستم مدیریت محتوا را نیز دارا بود. این سیستم فروشگاهی، به افراد این امکان را میداد که در کنار محتوای تجاری و یا محتوای دلخواه خود، بیزنس محلی خود را نیز داشته باشند که امروز این افزونه بیش از 19,543,590 میلیون بار دریافت شده است و به عنوان یکی از محبوب ترین پلاگین‌های وردپرس شناخته شده است.

این نوع تجارت الکترونیک به سرعت جای خود را در تمام کشورها از جمله ایران باز کرد و در مدت کوتاهی توسط متخصصین ایرانی، بومی سازی شد و از طریق سیستم بانکی نیز در پرداخت‌ها مورد حمایت قرار گرفت. تا جایی که امروزه خدمات ووکامرس فارسی، کاربران را از هرگونه نیاز به خدمات برنامه نویسی بی نیاز کرده است. در همین راستا مجموعه ماندگار وب نیز در جهت رفع بخشی از نیاز کاربران فارسی زبان، در کنار سایر خدمات خود اقدام به ارائه محصولات مورد نیاز وبمستران در فضای وب فارسی بر پایه woocommerce نموده است. امیدوار هستیم با راه اندازی این بخش و گسترش خدمات خود، گامی مفید را در جهت رفع نیاز وبمستران فارسی زبان برداشته باشیم.

5/5 - (2 امتیاز)

کانال تلگرام ماندگار وب

  1. سیروان شیخی

    سلام مهندس
    ظاهرا CSS ها قالب سایتم با CSS های افزونه ووکامرس تداخل دارند و با توجه به اینکه ووکامرس همیشه بروز میشه دستکاری کدهای استایل ووکامرس بی فایده است. و روشی میخام که بتونم از این اخلال جلوگیری کنم یا CSS های ووکامرس را کلا غیر فعال کنم.
    خودتون می توانید در تصویر زیر است این اختلال را ببینید:
    http://s9.picofile.com/file/8299190600/2.jpg
    ستاره نظرات محصولات ووکامرس هم این مشکلو دارند که می توانید در پست زیر ببنید:
    http://www.acgih.ir/product/report-novitiate-thermal-power-plant/
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. امیر خلجی مهر

      درود بر شما
      به پایان پرونده استایل پوسته اضافه شود:
      #top div p.stars span, p.stars span{float:right !important;}
      p.stars span a{float:right !important;left:auto !important;right:0 !important;}
      .woocommerce p.stars a::before{top:1px !important;left:2px !important;}
      div ul.product_list_widget .star-rating{float:left !important;}
      .woocommerce .star-rating::before, .woocommerce .star-rating span::before{display:none !important;}
      .woocommerce .star-rating{font-size:1.3em !important;}

      در پایان کش افزونه autoptimize نیز خالی شود.

      شاد و پیروز باشید.

دیدگاه خود را بنویسید

ماندگار وب - 1400