افزونه آکیسمت وردپرس چیست و چه‌کار می‌کند؟

4.7/5 - (4 امتیاز)

Akismet وردپرس چیست و چگونه کار می‌کند؟

مدیران سایت‌های اینترنتی اغلب به دلیل اینکه وقت کافی ندارند حتی به ارسال مطلب نیز نمی‌رسند،حال فکر کنید که وارد پنل مدیریت وردپرس خود شده‌اید و با هزاران دیدگاه جفنگ مواجه هستید در آن لحظه چه کار می‌کنید؟ امروز شما را با افزونه آکیسمت آشنا می‌کنیم که در خود بسته وردپرس نیز موجود می‌باشد.

در مواقعی که با هرزنامه مواجه می‌شوید سخت‌ترین کار این است که چه چیزی جعلی و چه چیز واقعی است، زیرا ربات‌های امروزی کاملا مثل یک انسان کار می‌کنند و تشخیص آن‌ها سخت است. البته در این میان بازاریابان که متخصص ایجاد ربات هستند نقش مهمی دارند. برای از بین بردن این اسپم‌ها افزونه آکیسمت لازم است، شما با این افزونه وردپرس به اسپم‌ها حمله می‌کنید نه آنها به شما!

آکیسمت چیست؟

افزونه آکیسمت

پلاگین آکیسمت وردپرس یک مسدود کننده اسپم است که می‌توانید از آن در وردپرس، جوملا و دروپال استفاده کنید. این پلاگین با الگوریتم‌های خاص خود نظرات و پینگ بک‌های سایت شما را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد، آنهایی که خوب هستند را نگه می‌دارد و هرزنامه‌ها را با خشونت وارد سطل زباله می‌کند. این ابزار مفید 99 درصد اسپم‌های شما را جمع آوری می‌کند.

چرا از بین این همه پلاگین، آکیسمت؟

اسپم‌ها مشکل اساسی در فضای مجازی هستند، حال چرا از اکسیمت استفاده شود؟ در پاسخ باید گفت که این افزونه زیر مجموعه شرکت وردپرس است و امنیت و قدرت بسیار بالایی دارد، هم‌چنین این افزونه الگوریتم‌های قوی دارد که باعث می‌شود نظرات اصلی به جای اسپم حذف نشوند. همچنین شما می‌توانید نظراتی که به عنوان جفنگ شناخته شده‌اند را ببینید. از آن جا که منبع این افزونه قدرتمند است آپدیت‌های جدید نیز برای آن عرضه می‌شود.

نحوه نصب و فعال سازی پلاگین آکیسمت وردپرس

پلاگین آکیسمت

در کنترل پنل خود به قسمت افزونه‌ها بروید، در آنجا این افزونه وردپرس را تماشا می‌کنید که به طور پیش‌فرض وجود دارد. فقط کافی است که بر روی فعال‌سازی کلیک کنید تا فعال شود. اگر هم نبود در قسمت جستجو Akismet را جستجو کنید.

با کلیک روی گزینه فعال کردن کار تمام نشده زیرا این افزونه یک API نیز می‌خواهد، اگر API خود را نسازید این افزنه کار نمی‌کند.

پیدا کردن کلید API شما برای Akismet

آکیسمت وردپرس

پس از نصب افزونه یک نوار در بالای پنل خود تماشا می‌کنید، بر روی دکمه آبی رنگ کلیک کنید. در قسمت تنظیمات آکیسمت همانند شکل زیر روی دکمه آبی کلیک کنید.

فعال کردن افزونه آکیسمت

سپس صفحه‌ای جدید باز خواهد شد که باز هم روی دکمه آبی بزرگ کلیک کنید. و طبق معمول روی پنلی که پولی مشخص نشده همان رایگان کلیک کنید. البته چون می‌خواهید رایگان استفاده کنید حتما باید در سایت wordpress.com عضویت داشته باشید و با مشخصات ورود آن جا وارد شوید. سپس به ایمیل خود رفته و اکانت وردپرس دات کام خود را فعال کنید.

فعال کردن افزونه آکیسمت وردپرس

بعد وارد پنل آکیسمت شده و از سمت راست دکمه لغزشی را روی صفر قرار دهید و سپس نام و نام خانوادگی خود را در سمت چپ وارد کنید.

آکیسمت

حال continue را بزنید و در مرحله بعد در پایین صفحه کد مورد نظر شما به وجود می آید، سپس آن را کپی و در قسمت تنظیمات آکیسمت وارد کنید.

با این کار جفنگ‌ها راه خود را کج کرده و دیگر آن‌ها را نخواهید دید.

4.7/5 - (4 امتیاز)

کانال تلگرام ماندگار وب

  1. بازتاب: URL
  2. مهدی محمدی

    من برام همیشه سوال بود که این اکسمیت چی میکنه؟ 😀
    البته میدونستما اما نه انقد دقیق
    واقعا مرسی

  3. بازتاب: نمونه | فروشگاه کوچاچا
  4. محمود شکرانه

    سلام و خسته نباشید
    از مطلب کاربردی تون تشکر می کنم،من نصب کردم و API دارم و لی جدیدا ارور میده :

    We can’t connect to your site.

    Your firewall may be blocking us. Please contact your host and refer to our guide about firewalls.
    هاست می گوید از طرف ما نیست باید تنظیمات (مطلب شما ) اعمال شود متاسفانه چنین صفحه ای برای من نمی آید ؟ لطفا راهنمایی کنید. ممنون و تشکر از وقتی که میزارید. با احترام شکرانه

    1. امیر خلجی مهر

      درود بر شما
      اکثر شرکت‌های هوستینگ همین هستند، تنها از زیر بار وظایفشون شونه خالی میکنند
      همونطور که تو پیام اومده فایروال امنیتی سرور باعث بلاک شدن آی‌پی و عدم دسترسی یه سایت شده
      موفق باشید

  5. نسیم

    سلام
    مرسی از آموزش تون. راهنمایی خوبی بود. ولی به نظرم باید مطلب آپدیت بشه. یه کم مدلش انگار عوض شده (آخرین تصویر- پرسنال). اولش آدم فکر می کنه که دیگه رایگان نمیده. چون مبلغ رو که صفر انتخاب می کنی، باز هم اطلاعات بانکی رو میخواد و بدون پر کردن فرم، ارور میده.ولی وقتی دو بار ثبت کنی، پیام تشکر ظاهر میشه و توی صفحه مربوطه (گوشه بالا سمت راست) می نویسه که اکتیو شده و سمت چپ بالا هم کد رو میذاره

  6. ملیحه

    سلام
    من میخام اکیسمت رو راه اندازی کنم ارور This site can’t be reached میاد
    فقط هم رو این صفحه ارور میاد باید چیکار کنم؟

دیدگاه خود را بنویسید

ماندگار وب - 1400